Share |

Tuesday, November 30, 2010

Tangan Desa

Perfume badan aku
yang masih berbau sampah
dan kekampungan
masih melekit-lekit di badan....
bau itu juga kadang-kadang hadir berselang seli dengan
air keringat aku yang tawar tidak berperisa ......

Tangan kanan aku pula.....
masih terdapat carit barit
ataupun jalur balur sengsara....
yang memberi maklumat
betapa berhempas pulasnya aku
sebagai seorang jantan...

Menyesal kah aku dengan kehidupan ini?...
Menyesal kah aku terpilih sebagai seorang jantan?
Menyesal kah aku dengan Jalan ini?...
Apa pula  kata tuhan yang memberi aku
peluang hidup ini....

Ini jalan yang aku telah pilih...so...kental saja lah menghadapi!



P/s Tak abis-abis menyalahkan hidup....Bodoh!





1 comment:

Zurina J. said...

Sy suka..!
Ooh, ooh,ooh...

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger