Friday, February 18, 2011

Ampun Tuanku


Aku tak kisah kau datang
dari mana pun

dan aku tak hairan duit
kau yang berjuta tu

pangkat kau tu,
lagilah aku tak peduli

sebab kau dan aku
tak ada beza

bertuankan tanah!

Nota: kalau nak makan buah, makan isinya bukan kulitnya

I.S.A here i come! Vol 1

Hidup ini
bukanlah seperti cogan kata
"SATU MALAYSIA RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN"

Bukan....

Hidup ini
bukanlah
merdeka,merdeka dan merdeka
pada 31 0g0s

Bukan....

Hidup ini
bukanlah
apabila kau berjabat mesra
dengan perdana menteri

Bukan....

Hidup ini ialah
apabila kau telah ubah
mentaliti kau!

Nota kaki : Tunjukan aku ruang sunyi untuk aku menetap'

Thursday, February 17, 2011

Skizofrenia


macam mana kau nak tahu
benda yang kau tak tahu
kalau kau tak ambil tahu
benda yang kau tak tahu

Bodoh!

keputusan kau melulu
macam peluru
tanpa usul periksa

Aku dah cakap

Hidup takan lengkap
tanpa pengalaman

baju pun takan siap
tanpa jahitan

kata orang

Hidup ini
jangan terlalu dirancang
nanti sempurna

kalau dah sempurna
macam mana kau nak
berkenalan dengan rintangan

Bodoh!


18 feb 2011
Jarum pendek 4
jarum panjang 12
Lokasi: Ruang Legar Tanda tanya





Monday, February 14, 2011

Muka Surat 24 Yang Bebal

Ini bukan kerana
aku tak ingin

Atau bukan kerana
aku tak mahu

bukan juga kerana
aku tak sudi

jauh sekali
aku jual mahal

ini bukan aku kerana mengelak
ini bukan aku kerana menepis
ini bukan aku kerana menghindar

Ini Kerana,
Aku bukan Kau!

Nota: Hidup tak perlu terlalu Optimis

Friday, February 11, 2011

Darah

Jika Pen Sudah Tidak Berdakwat
Aku akan Menulis dengan Arang

Jika Kertas Sudah Habis
Aku akan menulis Ke dinding

Jika tulisan mulai kabur
Aku akan Menulis Dengan titis Darah!


3.09 am
12 feb 2011
Lokasi: Bilik Budjet















Monday, February 7, 2011

Di Bawah Anjing (Underdog)


Hari ini
hidup berjalan seperti biasa
tiada yang berubah
tiada yang bertambah
tiada yang special
kelihatan agak tenang

tetapi

jika diteliti
jika diamati
lalu diperiksa

masih tercermin kucar dan kacirnya

mujurlah aku sudah masak
dengan susun aturnya hidup
jadi tak perlulah gentar
akan turun dan naiknya

jika hari ini adalah kesialan
esok hari mungkin bahagia pula

tapi

jika hari ini adalah kesialan
tak perlulah terperanjat
esok juga hari sial! ok...


08 february 2011
Di sebuah bilik sewaan
yang sunyi ditemani cahaya
lampu kalimantang



Friday, February 4, 2011

Celaka


 Ok

 Baiklah

 Begini, kita jangan buang masa
 orang cakap,
 cakap banyak tak guna kan ....

 jadi apa kata kita terus ke pangkalnya,
 atau ke Umbinya, mungkin terus ke pUncaknya.....

 cerita nya begini....

 Apa pun yang kita pegang dan percaya dalam hidup kita,
 kita harus berani persoalkannya kembali,
 kerana kalau kita sentiasa meletakkan diri kita betul,
 kita akan menjadi seperti mereka yang kita benci


 lalu'

 kenapa takut?
 kenapa mundur?

 Hidup tak akan lengkap tanpa pengalaman.
 Baju tak akan siap tanpa jahitan

 Biasalah dalam hidup ini,
 kadang-kadang ada persoalan yang kita tahu jawapannya
 namun amat payah untuk kita huraikannya.

 lalu'

 kenapa di rantai rasa itu?

 Sudahlah...
 susun nafas mu
 nyatakan
 dan maju kedepan sedikit........


 13 january 2010
 1.04am
 Lokasi : Disebuah ruang yang agak malap dan penuh
 persoalan bodoh'




 






 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger